Hører du på «inne – eller utestemmen»?

2Når jeg kommer hjem fra jobb nå om dagen, har jeg en sånn raring boende på toppen av hodet. Kroppen er sliten, og hodet er litt «paft». Ikke så mye futt kan du si. Bare en «innestemme» som bygger rede på toppen av hodet, og sier «bli liggende på sofaen – det er aller best. Det er helt i orden at du sover litt. Hvil deg!» På den andre siden har jeg etterhvert bygd opp en erfaringsbank med bevis på at det er godt å bevege seg, komme ut i frisk luft, gå eller jogge av meg stress og mas, og bare være meg. Med andre ord; inne og utestemmen krangler om plassen, og akkurat da skulle jeg mye heller hatt ti høner på taket enn én på hodet. Hvem som vinner drakampen om meg? Tja, det varierer fra dag til dag. I dag vant begge to. En hvil på sofaen noen minutter, og så ut. Det var solnedgang over hovedstaden, lufta var mild, jeg ble passe varm, og kjente at utestemmen og innestemmen fikk lov til å bo side om side. Litt hvile, og så aktivitet. Det hadde jeg godt av. Hvem vinner hos deg?

Det flotte bildet er laget av Lisa Aisato. Det er gjengitt med tillatelse, og du finner det her.

Legg igjen en kommentar

