Konkurssalg og andre øyeblikk.

Livet er ikke et eventyr. Det er heller ingen dans på roser. Vel, innimellom er det nok det også. Poenget mitt er likevel først og fremst at livet er smått OG veldig stort. Det er noen øyeblikk jeg vil skal vare i en evighet og litt til. Fylt av mestring, engasjement og varme får jeg energi og overskudd til det mest utrolige (slik jeg ser det). Det kan være hvitveisen på stuebordet som ble plukket på en morgentur, det hjemmebakte brødet laget som en god avslutning på en lang dag. Krevende, men inspirerende prosjektjobbing, strukturering av kaos og en varm ettermiddag på verandaen. Slike øyeblikk gir energi og kaster av seg mye godfølelse. Og så er det de øyeblikkene du kunne fått til 90% avslag av meg. De gangene livet føles flere nummer for stort. Når kulda setter inn uten at nettene har blitt lange en gang. Det kan være midten av mai, over tredve grader og tropenatt, men det hjelper ikke. Jeg kan se meg i speilet og kikke en annen vei. Jeg er sliten, trøtt og har fått mer enn nok av meg selv. De gangene kjenner jeg at livet overmanner meg og får meg til å tenke at det lureste kanskje hadde vært å sove det bort. Begge øyeblikkene vinner. Noen dager kunne jeg hatt konkurssalg på tankene mine og følelsene som følger. Da er jeg sur, trist, lei og litt inne i en «idag-duger-du-ikke»-stemning». Den er jammen vanskelig å riste av seg (tips mottas med takk)! Og så er det de dagene jeg går ut i marka, alene eller sammen med noen. Hvor jeg setter meg ned for å skrive og ordene kommer. De øyeblikkene deler jeg gjerne. De andre dagene er litt utfordrende å skrive om. Fordi motivasjonen er på bånn. Ordene setter seg fast i halsen. Og jeg? Der og da tenker jeg ikke at det konkurssalget som foregår inni hodet mitt er verdt å dele med andre.

4 thoughts on “Konkurssalg og andre øyeblikk.

  1. Du er ikke alene om å ha slike dager. Det er som om hele dagen og tilværelsen er en roteskuff. Ingenting henger i hop, bare løse deler og masse «ræl»… Liker meg bedre i de organiserte skuffene der ting har en mening og faste plasser.
    God midtuke til deg og dine!

    • Ja, helt enig med deg. Når alle garntråder nøstes sammen og du må prøve å DRA trådene fra hverandre for å prøve å ane hvilken tråd som begynte hvor, DA er det rett og slett for rotete… Men heldigvis går det over til dels. Noen ting finner skuffene sine mens andre bare må legges i «diverse» fram til jeg finner et bedre sted.
      God søndag til deg, mandagsmor!

  2. MT sier:

    Det er ikkje så dumt å dele «konkurstankar», no veit eg at eg kan legge mine også ut for salg :)

Legg igjen en kommentar

