Midt mellom hverdag. Og dag. Er ditt avtrykk lagt igjen.

Jeg fascineres av bilder som har et slikt «gammeldags» utseende. Gulnet. Nært. Av ting. Eller mennesker. Det er som om bildet blir vakrere. Som om noe er fanget som egentlig ikke lar seg fange. Følelsen jeg får når jeg møter bildet blir straks mykere. På et eller annet vis. Jeg liker det som er slitt. Brukt. Det jeg kan se har en historie. Men det fotografiet viser må ikke være fylt opp. Det skal fortsatt være rom for fortellinger som ligger foran. Bildet jeg ser. Personen jeg møter. Har minutter. Timer. Dager. Måneder. År. Bak seg. Men allikevel ligger det også noe fremover i tid. Det er nok for meg å vite det. Jeg trenger ikke. Vil ikke vite hva som ligger foran. Hvor mye tid som kommer. Hvor mange historier som skal fortelles. Jeg vil bare se at noe har vært. Er. At dager ligger bak. Ha tryggheten som ligger i det levde og levende. Og ha vilje til å gå inn i det som ligger der. I dag. Og de dagene som kommer etterpå. Som jeg ikke vet hvordan er. Men vil ta i mot.

3 thoughts on “Midt mellom hverdag. Og dag. Er ditt avtrykk lagt igjen.

  1. Absolutt ..! Jeg vil heller ikke vite hvor mye tid som er igjen! Heller se skjønnhet i det som var, har vært, som utgjør del av et liv :) fine bilder!

  2. det gjør jeg og. men stort sett når de er gamle, og ikke bare ser sånn ut. særlig om det er mennesker på de. faste blikk, smil. hender som holder hender. og så er det bare et avtrykk igjen.

  3. Takk for at dere kommer innom på sommervarme dager:) Skjønnhet i det som var, har vært – er gode ord, Embla – og skjønnhet i det som skal komme skaper forventning. Hender som holder hender er det både noe trygt og vakkert ved, Vaarloek.

Legg igjen en kommentar

