Se utover. Oppover. Innover

Det kjennes godt ut med litt mindre lyd. En rolig og stille kveld i sør. Sitte på oppvarmet svaberg. Se utover. Oppover. Innover. Ha med seg teppe. Bli sittende. Ha tid til å lytte. Til høylydte badeskrik i møte med ikke helt sommervarmt vann. Lekende latter. Lengte mot flere av de rolige dager. Barbeint. Spise knallrøde jordbær som lenge har strukket seg oppover mot en munn. Gode venner. Og selvsagt; kamera over skuldra. For å sikre at trivselsfaktoren blir fanget inn.

8 thoughts on “Se utover. Oppover. Innover

  1. Stillhet er – for mange europeere – en mangelvare. Støy kommer i mange varianter, subtile og mer direkte, i en storbymaskin. Jeg elsker storbyer, det er ikke det. Jeg kjenner meg hjemme i storbyen – men noen ganger har ørene og beina godt av hvile. God helg.

    • Jeg bor i og elsker storbyen. Men av og til blir det mye av både ytre og indre støy. Da er det godt å komme litt lenger sør for å nyte hvite stakittgjerder akkompagnert av bølgeskvulp. Kjenne nyklippet grass mellom tærne. Både ørene, beina og hjertet har godt av hvile tror jeg, men ikke alltid så lett å finne den. God helg til deg også!

  2. Åh, fine bildene! De oser av stemning :) Og det er godt å bare være, og bare kjenne på den man er her og nå, og øyeblikket. Nyt det, og ha en god helg :)

    • Takk fine du! Ja, av og til er det godt å bare være…Ikke så veldig ofte, men innimellom kommer det en ro. De øyeblikkene er utrolig verdifulle og virkelig noe å ta vare på – og forsøke å gjenta. God helg til deg også:)

  3. Lone sier:

    Takk for at du tok meg med ut på svaberget i dag, fikk nesten lyst til å hive meg i bilen og kjøre ut til havet. Kjekt å følge dine blogginnlegg og forandringer. Hva er vel livet uten forandring? Fastlåst, kjedelig og uten muligheter for endringer. Det er håp i våge å lytte til hva en hjerte vil fortelle og hvor henn det vil føre en. Det er godt å kunne tillate seg å bare være, bare i de små ting og nyte de små øyeblikk. Ha en fin pinse og nyt de små øyeblikk. Klem

    • Havet er vakkert – kanskje særlig når det ligger helt stille…Hvis roen da kommer, er det faktisk godt å være til. Jeg er en person som trenger forandring for trivselens del, er kanskje litt rastløs av meg:) – men ja, det ligger håp i potensialet for endring. At noe kan bli annerledes. Det er verdifullt å forsøke å høre på hjertet, og også utfordrende og tidkrevende:) Hva som er godt. Hva som gir varme. God pinse til deg også!:)

  4. For en herlig stemning. Jeg lukket øynene og følte det som at jeg også satt ute på svabergene.
    Etter at jeg ble syk har jeg lært meg å sette pris på stillheten og roen. Før var det alltid lyd og musikk og noe som skjedde. Og selv om jeg tåler lyd bra igjen nå, nyter jeg stillheten.

    • Glad du kunne sitte litt her du også:) Et varmt svaberg er til god hjelp i leting etter den gode stillheten som ikke bare gir ro på utsida, men også innsida. Jeg tror det krever litt øvelse å klare å nyte såpass mye ro og stillhet som det å være syk fører med seg… Jeg tåler lyd sånn middels godt så lenge lydene ikke er skarpe. Men bølgeskvulp, lav samtale og måkeskrik er noe å nyte.

Legg igjen en kommentar

