Usynlige drømmer nynner meg i øret

Av og til er det slik. At drømmen om nytt land bryter frem fra kilder jeg egentlig ikke en gang har våget å håpe på. Jeg undrer på om det er slik. At skrittene som våges åpner opp for de velvene av dyp som egentlig ligger der. Like under overflaten. Og samtidig under mange lag is. Frykten for tørke. Kulde. At sandkornene skal fylle igjen alle åpninger og muligheter for å ta i mot og bevare. Frykt for å komme frem til den innerste sjøen og se at den kun var et oppkonstruert bilde dekket av lag med ugjennomtrengelighet. Og på samme tid ingenting. At varmen egentlig ikke når frem. Eller at den blir borte sekundet etter at den oppleves.

Jeg har lagt meg ned på det kjølige gresset som fremdeles har minner om vinter i seg. Tenker at jeg får ta ting i mitt eget tempo. Kjenner litt på hvordan det er å være nå. Kikker opp mot en himmel med dryss av glimt. Det er kaldt å ligge der. Men av og til kjenner jeg en varme på høyre side. Undres. Føler. Bildene trer frem. Som varmende hender mot et kinn som ikke har lagt merke til kulden. Et teppe lagt rundt skuldre kun ikledd tynn, lyseblå bomullstrøye. Og jeg aner noe ukjent som er blitt gradvis kjent gjennom usynlige og glemte drømmer som nynner meg i øret.

10 thoughts on “Usynlige drømmer nynner meg i øret

  1. Magne sier:

    Jeg vet at du er mest glad i dialog og andres betraktninger rundt innleggene dine. Men jeg har behov for å fortelle deg hvor gnistrende du skriver, hvor briljant du behersker kunsten å skape bilder av ord! Takk for at du beriker andre med refleksjonene dine:)

  2. Åh kära vän, dina ord är verkligen poesi för själen. Du skriver så vackert, så genomträngande omhuldande fint. Tack för att vi hittade varandra!

  3. Kjære deg,
    jeg blir veldig glad når noen opplever at det jeg skriver treffer, skaper gjenkjennelse…
    Jeg kan ikke gjøre annet enn å si takk for de gode ordene dine…
    Det gjør meg veldig takknemlig!
    Jeg er også glad for at vi fant hverandre!
    Skrives snart igjen:)

Legg igjen en kommentar

