Hvite luftbobler

Noen dager er håpet milevis langt borte. Det er som å gå og lengte etter krystallformede snøfnugg i midten av juli. De kommer ikke. Vekten av ventetid på ventetid ligger tungt på hjerte og skuldre. Midt i min verden er kun jeg. Det er slik det er. Akkurat nå. Andre dager kommer. De kan ikke skyndes på. Må komme når tiden er der. Men i dag er det vanskelig å se inn. Inngangene er skjulte og det er kun en utgang. Nå ligger jeg her. Med slett panne. Forsøker å stemme sjelen i den tonen som synger min sang. Det veksler mellom moll og dur. Mørke og lyse toner. I dag finner jeg ikke helt frem til den som er min. Melodien er utydelig. Men jeg drømmer. Det er som å gå på store hvite luftbobler. Slike som flytter og tilpasser seg under mine bare føtter. Som å kjenne myke blomsterblader i hånden. Uten å forvente det fløyelsmyke. De tar meg i et øyeblikk fylt av oppmerksomhet og allikevel er jeg uforberedt. Bladene og boblene overvelder meg med sin skjønnhet. Så i dag drømmer jeg om å håpe. Drømmen handler om å gå ut inngangen. Med åpne hender. Tydelighet. Og fremdeles bevare noe av gjennomsiktigheten.

Kilde fotografi:

7 thoughts on “Hvite luftbobler

  1. Du beskriver drømmen, og håpet, så vakkert! Hold fast i drømmen! Jeg tror det hjelper å skrive om det også. Da strekker du deg mot det, sakte men sikkert :)

    • Takk kjære Muriel for fin kommentar!
      Ja, jeg tror kanskje også at det hjelper å skrive om det.
      Å gi noe et språk hjelper til med å holde fast
      ved de fortellingene som er våre.
      Og kanskje…
      En dag…
      Går drømmen om håpet i oppfyllelse.

Legg igjen en kommentar

