Tankespill for våren

Du dukker helt sikkert opp.
Er like rundt hjørnet nå.
Fordi i tankene drømmer jeg meg bort.

Ho virvler rundt. Armene strekker seg så langt ut på hver side som mulig. Innbyr til dans. Smilet er varmt og øynene stråler. Den lyse kjolen rekker til litt over knærne. Hvite sko med rem og lave hæler løper lett i grønt og duftende gress. Livet beveger seg i tynne remser langs hvitkalket mur. Finner seg ikke lengre i å være plassert i mørke kroker. Har brutt seg ut av innestengte rom og synger av fryd. En dag. En dag. Blir det vår.

Også i virkeligheten.
Fordi:
Jeg nå endelig har fått langt nok hår til å sette det opp.
Det har blitt skinnjakke på ute, og kortarma inne.
Årets første steg ut i varmende sol med pledd rundt kroppen er tatt.
Tankene har begynt å vandre til appelsiner i solveggen og modne jordbær som er rødere enn lepper med nypåført leppestift.
Den nye boka med blanke ark er limegrønn, har vårblomster på innsida og hvisker på flere enn en måte om håp i mørke.
Begynnelser er like rundt hjørnet.

Du dukker helt sikkert opp.
Ganske så snart nå.

4 thoughts on “Tankespill for våren

    • Vårfølelse
      er en god ting:)
      Jeg har veldig det nå.
      Jeg hører at snøen smelter
      og kjenner de kalde dråpene som treffer meg i nakken
      når jeg går under tak tynget av snømengder.

      Takk for kommentaren!

Legg igjen en kommentar

