Parkert & slitte

Historien bak bildene i dag.  Jeg liker forandring. Og rare bilder. Sånn som det jeg har valgt nå. Finne historier som ligger der, men som kanskje ikke alltid er så lette å komme på. Ikke helt vanlig. Men jeg liker uvanlig. Det trenger ikke alltid å være historier som forteller så mye spesielt. Av og til er det bare noe som detter ned i hodet. Som gjør at jeg får lyst til å skrive. Historien denne gangen?

Svarte og hvite. I farge og framtoning. Akkurat sånn som livet ikke er. Og av og til er allikevel. De er cirka et og et halvt år gamle. Ser kanskje en del eldre ut. Slitte i fasongen, men holder seg godt. Nedgått, men du verden – så gode å gå i. De har gått på grusstier langs vann i Oslo-traktene. Lett på tå i sølete vannpytter som mine korte ben ikke klarer å hoppe over. Tatt meg fram og tilbake til butikken for å handle. Trippet forsiktig på nedtrampet snø på vei til og fra t-banen. Tråkket utallige skritt på betonggulv. Hengt over en stol, mens beina har båret vekten. Så trekket ikke blir skittent. Opp og ned og opp igjen trapper mellom første og andre etasje. Og mellom andre og tredje etasje. Et annet sted. Tatt bussen, men liker best toget. Som eieren. Blitt transportert i vesker av diverse størrelser. Blitt ujevnt slitt i sålen innover på henholdsvis venstre og høyre fot. Forlatt til fordel for noe litt mer stilig. Innimellom. Eller tryggere. Blitt kjent med to forskjellige underlag i parkeringshuset «gangen».Vært hvite, og etterhvert litt mindre hvite, men mine i alle slags merkelig dager.


2 thoughts on “Parkert & slitte

  1. Magne sier:

    Dette likte jeg:) Litt mer jordnære ting som enkle hjerner som min kan forstå. Du er flink til å skrive:)

    Takk for mange gode tanker!

    • Takk for det, Magne – kjekt at du likte det! Det går jo an å leite fram historier i det jordnære også:)
      Må bare tenke litt først.
      Håper du får en god helg!

Legg igjen en kommentar

